Küçük bükülme yarıçaplarında motor kabloları – Blog Igus Turkey

Küçük bükülme yarıçaplarında motor kabloları

Melis Alver | 15. Şubat 2023

Bugünlerde büyük şehirlerde park yeri arayan herkes, yerin genellikle bir sorun olduğunu biliyor. Arabalar büyüyor ve dahası, artık yollarda 20 veya 30 yıl öncesine göre çok daha fazla araç var. Bununla birlikte, modern arabaların iç mekanlarını 1980’lerdekilerle karşılaştırırsanız, örneğin modern arabaların önemli ölçüde daha küçük bir bagaja sahip olduğunu hemen keşfedeceksiniz. İlk olarak, bunun nedeni, modern arabaların önemli ölçüde daha güvenli bir yolcu bölmesine sahip olmasıdır. Direkler çok daha güçlüdür ve bu nedenle daha kalındır. Ek olarak, otomobiller artık araca entegre edilmesi gereken daha fazla teknoloji kullanıyor. Üstelik, daha güzel görünmesi için iç kısımlar daha kaplanmış.

Makineler ve sistemler için de durum benzerdir. Modern makineler bugün önemli ölçüde daha fazla teknolojiye sahiptir. Ayrıca pazar, hareketli kablo kanalları için kurulum alanını da etkileyen makinelerin daha kompakt olmasını gerektiriyor. Sonuç olarak, sensörler ve bus iletimi için artan sayıda kablo da mümkün olan en küçük bükülme yarıçapıyla motor kablolarıyla birlikte Hareketli Kablo Kanalına yerleştirilmelidir.

Küçük yarıçaplarda motor kablolarıyla ilgili sorunlar

Özellikle büyük televizyonlar için ekran camı üretirken olduğu gibi güçlü motorlar gerektiren makineler için 175 mm’lik bir bükülme yarıçapı zor olabilir. Korumalı bir 4G16mm² motor kablosunun dış çapı genellikle 22 mm ile 25 mm arasındadır. Bükülme faktörünü hesaplarsanız, 23mm dış çap ile yukarıda belirtilen zincir yarıçapı ile 7.6xd’lik bir bükme faktörü üretildiği bulunur. Tabii ki, bu tür bükülme yarıçapları için tasarlanmış kablolar var. Bununla birlikte, büyük kesitli düz kabloların, yüksek bakır içeriği nedeniyle çok sert olduğu unutulmamalıdır. Sonuç olarak, hareketli kablo kanalında kullanıldığında plastik malzemeler ağır bir şekilde gerilir ve bu da kılıf kırılmalarına neden olabilir. Uzun hareketlerde PVC gibi yumuşak kılıf malzemeleri de tirbuşon oluşumuna neden olabilir.

Doğru dış cekete sahip olduğunuzdan emin olun

igus, PVC, PUR ve TPE’den yapılmış dış kılıf malzemelerine sahip chainflex motor kabloları sunar. Küçük bükülme yarıçaplı uygulamalar, yüksek mekanik gerilimi temsil eder. Bu nedenle, PVC ve PUR’a kıyasla en dayanıklı ve önemli ölçüde daha uzun hizmet ömrü beklentisine sahip olduğundan, halojensiz TPE dış kılıflı kabloları da öneriyoruz. Ayrıca TPE kablolar yüksek yağ direnci sunar ve çok çeşitli kimyasallara karşı dayanıklıdır. TPE’nin aşınma davranışı da PVC veya PUR kablolarından önemli ölçüde daha iyidir. igus’un tüm halojensiz TPE kabloları UL onayına sahiptir ve bu nedenle ABD’de de kullanılabilir. 3.800m²’lik test laboratuvarımızda, bu kablonun sarkmaya ne kadar dayanacağını öğrenmek için 175 mm bükülme yarıçapına sahip ekranlı 4G25mm² motor kablosunu test ettik. Sonuçları burada görebilirsiniz.

Diğer bir çözüm ise dört damarlı kablo yerine dört tek damarlı kabloya geçmektir. Avantajı, daha küçük bir zincir bükme yarıçapının bile seçilebilmesidir. Ayrıca, bu çözüm genellikle fiyat tasarrufu sağlar. Vinç sektöründe STS vinçleri bunu uzun yıllardır uygulamaktadır.

Hizmet ömrünü hesaplayın

Zorlu bir uygulamanız mı var ve bir chainflex kablonun ne kadar dayandığını öğrenmek mi istiyorsunuz? Hizmet ömrü hesaplayıcımız ile uygulamanızın hizmet ömrünü kolayca hesaplayabilirsiniz. Ayrıca igus, tüm chainflex kablolar için 36 aylık garantili hizmet ömrü ve 12,5 milyona kadar çift vuruş sunar.

Doğru kabloyu seçmenize yardımcı olmak için bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.

Zaten oy vermişsiniz!
You are also welcome to comment on the article - we look forward to your opinion!

Makale anahtar kelimeleri:

cf340 chainflex motor kablosu pur pvc tpe

Newsletter:

Şimdi bir konu seçin